duminică, 1 iulie 2012

Mafia concursurilor de pe Facebook


Am descoperit că există o adevărată mafie a concursurilor de pe facebook. Poate voi știați, eu doar azi am aflat detalii.
Mi-a povestit cineva azi cum funcționează – cineva care a făcut parte dintr-un lanț din ăsta. Pe scurt, există niște oameni (participanți “profesioniști” la concursuri, să le zicem likeri) care doar cu asta se ocupă în viață. Cu participarea la toate concursurile posibile și imposibile de pe internet (în general) și de pe facebook, în special.
Ei, partea tare acum vine. Oamenii ăștia au literalmente sute de conturi false pe Facebook. Când apare un concurs pe bază de like-uri, ei se conectează pe rând cu fiecare cont în parte și dau like-urile necesare. Se fac tranzacții (eu îi dau 150 de like-uri la concursul x, tu îmi dai 150 de like-uri la concursul y). Din câte am înțeles, dacă n-ai măcar 100 de conturi, acolo, n-ai ce căuta în astfel de tranzacții. Oamenii nu se joacă.
În general, ei câștigă (evident, nu?). Așa apar la anumite concursuri oameni care au dimineață 500 de like-uri și seara au 1.500. Dacă totuși îi acuzi de fraudă sau ceva, vor sări imediat (de pe 8-10-20 de conturi diferite) cu scandal, cu amenințări cu ANPC, OPC și alte pece-uri.  E al naibii de greu să descoperi că alea sunt conturi false, pentru că au pe fiecare cont 80-100 de prieteni (majoritatea tot conturi false).
Lăsând la o parte faptul că facebook interzice concursurile pe bază de like, ceea ce nu împiedică pe nimeni să le facă, totuși, eu am o dilemă.
Voi vă dați seama cât durează să-ți faci, să zicem, 200 de conturi de facebook false ?  Cât durează sa faci o adresă de mail pentru fiecare, cât durează să intri pe fiecare adresă din alea să vezi parole etc ? Sau hai să zicem că ai mail catch-all – dar ca să dai 150-200 de like-uri trebuie fără doar și poate să te loghezi pe fiecare dintre conturile alea. Și să dai like. Uneori într-o singură zi.  Vă dați seama cât de triști sunt oamenii ăștia în viețile lor reale ? Și ce vieți pustii și fără de iubire au ?
  • 240p
  • 360p
  • 480p
  • 720p
  • mp4
01:15 / 04:03
  • 240p
  • 360p
  • 480p
  • 720p
  • mp4
01:15 / 04:03
  • 240p
  • 360p
  • 480p
  • 720p
  • mp4
01:15 / 04:03

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu